KÖPVILLKOR

FRAKT OCH LEVERANS

Fraktfritt på allt

Hos OutletShop beställer du i lugn och ro online och får sedan din beställning FRAKTFRITT.

LEVERANSSÄTT

Er beställning kan komma att delas upp på mer än en leverans eftersom produkterna kan levereras från olika lager. Vi levererar till folkbokförd adress, önskas annan leveransadress måste ni kontakta vår kundservice via mail kundservice@outletshop.se

LEVERANS AV STÖRRE FÖRSÄNDELSER

Större försändelser levereras hem till din bostad FRAKTFRITT. Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 18:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon/SMS av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget. Stora och tunga varor levereras direkt till leveransadressen med förutsättning att du ombesörjer lossningen själv från lastbilen med t ex truck eller traktor annars till närmaste utlämnings terminal.

LEVERANS AV MINDRE FÖRSÄNDELSER

Mindre försändelser skickas till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet när det passar dig. Du blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.

LEVERANSTID

Tänk på att leveranstiden angiven på OutletShops hemsidan är preliminär. Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om detta. Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

MOTTAGANDET AV DIN LEVERANS

Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern, Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedeln/handskannern Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande, Ej mottagen leverans. Vid ej mottagen leverans har Outletshop rätt att debitera beställare en avgift för returkostnad, Hemleveranser: minst 795 kr Leveranser till servicepoint: minst 195 kr

Betalning

Privatpersoner & Företag

Förskottsbetalning via Bankgiro

Varorna skickas omgående efter att vi ser att pengarna är insatta på bankgiro nr. 113-4741

Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

PaysonFaktura

Få varan först, betala sen med PaysonFaktura

Om du väljer att betala med PaysonFaktura så tillkommer en avgift om 29 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige.

Alla köp över 300 kr kan dessutom väljas att delbetalas via PaysonFaktura. Du får hem varan innan du börjar betala. Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura. Du betalar valfri summa per månad dock minst 3% av den totala summan. Du kan när du vill betala det återstående beloppet.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Delbetalning

Alla köp över 300 kr kan dessutom väljas att delbetalas via PaysonFaktura. Du får hem varan innan du börjar betala. Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura. Du betalar valfri summa per månad dock minst 3% av den totala summan. Du kan när du vill betala det återstående beloppet. 

*Delbetala räntefritt:

3 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 95 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

6 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 195 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

12 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

 

Delbetala räntebärande (vid ordervärde över 5000 kr):

24 månader; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 9,95%

Köpvillkor


Köp
Alla priser på hemsidan är inklusive moms. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post kundservice@outletshop.se. OutletShop ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år). Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsida och annonser. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig OutletShop rätten att ändra detta i efterhand.

Ångerrätt
För privatpersoner tillämpar OutletShop Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning gäller dock inte kläder och produkter som har varit i kontakt med hud t.ex. underkläder, polotröjor m.m. Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker inom 30 dagar efter vi mottagit och besiktigat din retur. Inga paket löses ut mot postförskott.
Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av Outletshop och ärendet är avslutat. Bilder på produktens skick vid avlämning från kunden är ett krav. 

Vid retur från kund till OutletShop ansvarar kunden för produktens skick och därmed eventuella skador som kan uppstå under transporten.

Distansavtalslagen innehåller dock ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. OutletShop uppmärksammar härmed Kunden att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som Beställningsvara eller kommissionsvara i butiken.

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår kundservice via mail kundservice@outletshop.se.

När kunden godkänner våra köpvillkor vid beställning, samtycker kunden till att OutletShop påbörjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkten/produkterna som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.

Produktinformation
OutletShop reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och annonser, samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla produkter är avsedda för användning i Sverige.

Kunduppgifter
De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundservice.

Garanti och Reklamation

Garanti
Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vissa produkter är utmärkta med en separat garanti, observera att garantin endast gäller om det stod på produkten vid köptillfället.

Reklamation
Det är viktigt att du av emballerar och inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker du ett fel på din vara gör du en reklamationsanmälan via vår hemsida på kundservicesidan. Anmälan ska ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Spara emballage om en retur/utbyte skulle bli aktuellt.
OutletShop står för returkostnaden vid reklamation om produkten blivit avhjälpt för samma fel tre gånger utan att OutletShop har kunnat tillgodose kunden en fullgod produkt.

Transportskada
Du som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt. Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till OutletShop, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende.
Anmälan görs via vår hemsida på kundservicesidan.

Lagar och tvister
OutletShop lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig OutletShop att frivilligt följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

Godkännande
Den e-postadress och mobilnummer du uppger vid beställning kommer att användas av OutletShop för att kontakta dig vid avisering.
Du har också godkänt att få tips, information och annonser via sms eller e-post.
Närhelst du önskar kan du enkelt med ett knapptryck i utskicket avbryta mailutskicken, och/eller SMS utskicken.